honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



1/12/2023

INSTALLING HANDRAILS ON THE STAIRS TO MOUNTAIN VIEWING POINT (富士見台への階段に手すりを設置)

 

We repaired the stairs up to the mountain-viewing point last weekend.  

And we decided to install handrails to make it safer to go up and down the stairs.  

First the short handrail was installed at the bottom, then the long handrail was installed at the top. 


富士見台(糸島富士展望台)に登る階段の修理をしました. 

そして、階段の上り下りを安全にできるように、手すりを設置することにしました. 

最初に短い手すりを下の方に設置して、そのあと長い手すりを上の方に設置しました. 




Pre-painted scaffold pipes used for handrail posts. 

手すりの支柱に使う足場パイプは予めペンキを塗りました. 





The length of scaffold pipe used for handrail is 3 metres.

手すりに使う足場パイプの長さは3メートル




After hammering in the support pipes, the handrail pipe was fixed in place using clamps . 

支柱のパイプを打ち込んだ後、クランプを使って手すりのパイプを固定しました. 




Finally, the balustrade is painted to complete the project. 

最後に手すりにペンキを塗って完成です.




Looking over the mountains from the arbour seat, there were two black kites flying in the sky.

アーバーシートから山を望むと、空に二羽のトンビが舞っていました.




No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.