honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



1/24/2023

WINTER PRUNING OF ROSES (バラの冬剪定)

 

Last weekend, the weather was sunny for the first time in a while, so I pruned the roses in the garden. 

My wife pruned the shrub roses and I pruned the climbers. 

I used a stepladder to prune the tops of the arches.


先週末、久しぶり晴れ間も出る天気で、庭のバラの剪定をしました. 

木立性バラは家内が、ツルバラは私が担当しました. 

アーチの上の剪定は脚立を使いました.








After pruning, the garden was cleared.

剪定後は庭がすっきりしました. 



Red rose obelisk (before pruning and training)
赤いバラのオベリスク(剪定・誘引前)

Red rose obelisk (after pruning and training)
赤いバラのオベリスク(剪定・誘引後)

White rose arch (before pruning and training)
白いバラのアーチ(剪定・誘引前)

White rose arch (after pruning and training)
白いバラのアーチ(剪定・誘引後)

Roses on the brick wall (before pruning and training)
レンガ塀のバラたち(剪定・誘引前)

Roses on the brick wall (after pruning and training)
レンガ塀のバラたち(剪定・誘引後)




No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.