honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



2/20/2024

REPLANTING PLANTS ON THE SLEEPER STEPS (枕木の階段の植物の植え替え)

 

Shrub roses have been growing on both sides of the sleeper steps in the centre of the garden from the outset. We decided to add a handrail on one side to make it safer to go up and down the steps, so we dug up and transplanted the thorny roses and planted a variegated abelia there to make a low hedge. 

The thorns from the extended rose branches would sometimes get in the way when harvesting blueberries in mid-summer, but this would also eliminate that problem. 

This is another part of creating a sustainable garden for us.


庭の中央にある枕木の階段の両側には当初からバラを育ててきました。階段の上り下りを安全にするために、片側に手すりをつけることにしたので、トゲのあるバラは掘り上げて移植し、そこに斑入りのアベリアを植えて低い生垣にすることにしました。

真夏のブルーベリーの収穫時に、伸びたバラの枝の棘が邪魔になることがありましたが、その問題も解消できます。

私たちにとって持続可能な庭づくりのこれも一環です。




Partial replacement of rose positions
バラの位置を一部入れ替え








No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.