honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



3/21/2016

BEAUTIFUL HOLIDAY (素晴らしい休日)



Today is a national holiday.
We spent most of day time in our garden.
Plum is in full bloom and the sky and the sea was beautifully blue. 


今日は国民の休日
一日の大半を庭で過ごしました.
スモモは満開、空や海はとても美しいブルーでした.




We read latest issues of Japanese and English gardening magazines at the gazebo.
日本と英国の園芸雑誌の最新号をガゼボで呼んですごしました.





==========================================================

I finished the patio in front of the gazebo.
Natural grass was converted to artificial one in order to easily manage.
Concrete basis was covered with artificial turf.

ガゼボの前のパティオを完成しました.
天然芝を人工に変えて、日ごろの管理を楽にするためです.
コンクリートの基礎の上に人工芝を設置しました.


Before renewal 

After renewal 




にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.