honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/22/2015

MAKING WINDOWSILL AT THE GAZEBO (ガゼボに窓台づくり)


Last weekend, I made a windowsill outside the gazebo windows in order to make a place for flower containers and seedling pots because the place is full of sunshine.


(先週の週末にガゼボの窓の外側に窓台をつくりました。とても日当たりの良いところなので、花のコンテナと苗のポットを置く場所にするためです。)


At first, I made two notches on a board for two containers, and then I fixed legs to the board.  They were painted chocolate colour in advance.  Finally I set the board just outside the gazebo windows.

(最初に板に二つのコンテナのための切れ込みを作り、そのあと脚をつけます。あらかじめチョコレート色のペンキを塗っています。最後にガゼボの窓の外側に取り付けました。)



Two plastic containers were set into holes. 

(コンテナを2個、穴に据え付けました。)




I put six pots of rose seedlings on the windowsill.  They are growing and I am looking forward to their first flowers.

(そのほかに、バラの実生苗を植えた6個の植木鉢を置きました。苗は成長していて、最初の花をつけるのを楽しみにしています。)





にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ



No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.