honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



8/26/2015

AFTER THE STORM (野分のあと)



We looked around our garden this morning and we are relieved to know that there was little damage of the typhoon in our garden.  Fortunately, it brew a gale (up to 80 mph) from the north and our garden, facing south-east, escaped damage. There was a five‐inch fall of rain.


(庭を今朝見て回りました。特に台風の被害はなさそうでほっとしました。風速35mほどの北風も吹きましたが、庭は南東向きで幸運にも被害を免れました。雨量は125ミリほどでした。)

The main garden viewed from a first-floor window.

(2階の窓から見たメインガーデン)

Herbs and peonies remained intact in the beds.

(ハーブやシャクヤクは大丈夫でした)

Climbing roses on the brick wall are also undamaged.

(煉瓦塀のつるバラも大丈夫)

Japanese anemones have been brew down.

(シュウメイギクが風で倒れています。)




The kitchen garden has remained intact.

(ポタジェは特に被害ありませんでした。)


にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


2 comments:

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.