honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



8/24/2015

ROSES CUT IN PREPARATION FOR TYPHOON (バラの台風対策)



The typhoon #15 will come tomorrow morning.  We prepared for it.  
I pruned shoots of climbing roses, and supported shrub roses with stakes.  
We also cut many rose flowers.  
Other plants such as water cannas were also supported with stakes.  
We wish for there not being substantial damages.  



(台風15号が明日の朝来ます。その準備をしました。ツルバラの枝を剪定し、シュラブローズを支柱で支えました。たくさんのバラの花も切りました。ほかの植物、カンナなども倒れないように支えました。大した被害が出ないことを祈ります。)






After pruning and supporting. 






にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


2 comments:

  1. Dear Poirot
    I hope that you and Marple and your beautiful garden come through the typhoon safely.
    Best wishes
    Ellie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Ellie, there seems to be only a little damage which can be seen from a window up to now.

      Delete

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.