honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



6/11/2017

SWEET AND SOUR PLUM FRUITS AND GROWING JERUSALEM ARTICHOKE (甘酸っぱいスモモと大きく育つキクイモ)


Prum 'Ooish-wase' fruits are ripening and turning red.
This variety is good for eating raw.
Its balance of sweetness sourness is so good.
This was the first harvest of this season, about 30 fruits,
and we ate some fruits straightaway in the garden. 






スモモの大石早生が熟してきて赤くなっています
この品種はそのまま生で食べるのがベスト
その甘みと酸味のバランスがとても良いのです
今年初めての収穫で、およそ30個、
何個かは庭でさっそくいただきました

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> 


I spent a quiet morning in the gazebo, and found that Jerusalem artichoke has grown well at the edge of the path leading to the new garden. 
We'll harvest it in late autumn. 



Fresh green leaves of Jerusalem artichoke (bottom right)

Jerusalem artichoke has grown up to almost 5 feet high. 

静かな午前中の時間をガゼボで過ごしましたが、
新しい庭につづく園路の縁でエルサレムアーティチョーク(キクイモ)が
順調に育っているのを見つけました
収穫は晩秋になるでしょう


A Japanese bush warbler (Uguisu) was singing its songs very clearly and loudly. 
It is one of the best bird singers in Japan. 

ウグイスが大きな声でくっきりと歌っていました


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.