honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



1/06/2022

GARDEN SIGN (庭の銘板)

 

The sign at the entrance to the garden welcomes visitors with a couple of British flags when the garden is open in May. 

庭の入り口にある看板には、五月のオープンガーデンの際はイギリスの国旗を飾って来園者の皆さんをお迎えします. 





I made this sign myself in the spring of 2013. I carved the letters with a trimmer on a slightly old thick board and painted the carved grooves with blue paint. 

この看板は2013年の春に自分で作りました. 少し古くなった厚い板に、トリマーで文字を彫って、彫った溝に青いペンキを塗りました. 






Nearly nine years later, the paint was getting darker and some of it was peeling, so I decided to repaint it. It was a sunny and windless day, the garden was not too cold and I finished in about an hour. 

それから9年近くが経過して、ペンキの色は濃くなり、そして一部が剥げてきたので、ペンキで書き直すことにしました. 少し日が照って風もない日で、庭もあまり寒くなくて、一時間ほどで終わりました. 











No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.