honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



1/20/2022

RIPENING TOMATOES TO MAKE JAM (追熟したミニトマトでジャム作り)



At the end of December, we harvested the ripe mini tomatoes together with the unripe green ones. The green tomatoes were put on the windowsill with an apple and covered with plastic to ripen. After a couple of weeks most of the tomatoes have turned orange and red. 


12月の終わりに、熟したミニトマトと一緒に熟せずに青いままのも一緒に収穫しました. 青いトマトはリンゴと一緒に窓辺に置いてビニールで覆って追熟しました. 二週間ほどでほとんどのトマトが赤く色づいてきました. 








Mini tomatoes were boiled and their skin was peeled.  Then they were boiled with sugar and lemon juice for half an hour to make jam. 
The jam is not too sweet, so the flavour of the tomatoes comes through. 

湯剥きをして皮を取り、お砂糖とレモン汁を入れて30分ほど煮てジャムを作りました. 
ジャムは甘さ控えめなので、トマトの風味が生きてとてもおいしいです. 






No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.