honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/19/2022

ROSES IN MID-JULY (七月中旬のバラたち)

 

Yesterday was cloudy with occasional rain. I went down into the garden to photograph the roses that were in bloom. There were 13 different roses in flower. The flowers are not perfect due to heat, pests and diseases, but they are blooming very hard. Later that night it rained heavily and I felt sorry for the roses. 


昨日は曇りで時々雨がふりました. 庭に降りて今咲いているバラたちを撮影して回りました. 13種類のバラが咲いていました. 暑さや害虫、病気などで花たちは完ぺきではありませんが、一所懸命に咲いていました. この後、夜に強い雨が降って、バラたちが可哀想でした. 


Roses on the central sleeper steps 中央の枕木階段のバラたち

Scarborough Fair スキャボロフェア

Leonardo da Vinci レオナルドダヴィンチ

Comtesse de Ségur コンテスドゥセギュール

Angela アンジェラ



Roses in the Central Flower Bed 中央花壇のバラたち

Mary Rose メアリーローズ

The Brilliant ザ・ブリリアント

La Parisienne ラ・パリジェンヌ



Roses on the iron arbour between the garden room and the brick wall
ガーデンルームとレンガ塀の間のドーム型アーチのバラたち

Snow Goose スノーグース

Iceberg アイスバーグ



Roses on the brick wall レンガ塀のバラたち

Pat Austin パットオースチン

Teasing Georgia ティージングジョージア



Roses in the potager ポタジェのバラたち

The Shepherdess ザ・シェパーデス

Jacqueline du Pré ジャクリーヌデュプレ




No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.