honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/17/2022

THE ETCHED GLASS IN PUB WINDOWS AS GARDEN ROOM DECORATION (パブのエッチングガラスをガーデンルームの飾りに)

 

It has been a long time since I visited the website of an antique shop where I did some shopping. This is the shop where I bought the arched stained glass windows that were fitted into the back of the arbour seat.

And I found some nice etched glass . It seems to be engraved with the name of ale beer. I checked online and found that an ale called Gilmour's Windsor Ales was made in England in the first half of the 20th century. It was probably made as window glass for pubs. Windsor Castle can be seen in the centre. 


何度か買い物をしたアンティークショップのホームページを久しぶりに訪ねてみました。アーバーシートの背面にはめ込んだアーチ型のステンドグラスを買ったお店です。

そして、素敵なエッチングガラスを見つけました. エールビールの名前を刻んであるようです. ネットで調べてみたら、Gilmour's Windsor Ales というエールが20世紀の前半にイギリスで作られていたことが分かりました. たぶん、パブの窓ガラスとして作られたもののようです. 中央にはウィンザー城が描かれているのが見えます. 




I ordered it immediately, and it was delivered within a few days, securely packaged. 

さっそく、注文したら厳重に梱包されて数日で配送されてきました. 




When we placed it in the garden room, we decided not to install it in the window next to the entrance, which we had originally intended, because the glass was a little too wide and the frosted glass made it difficult to see out. 
So we decided to install it on the wall of the room. 

ガーデンルームに置いてみると、当初想定していた入り口横の窓への設置は、ガラスの幅がちょっと広すぎるのと、すりガラスのせいで外が見えにくくなるのとで、やめました. 
そこで、部屋の壁に設置することに決めました. 






The etched text and pictures are difficult to see when simply placed on the wall, so we decided to give it a twist... The idea was to make it look as if you were looking through a window at the scenery outside. We ran a simulation using photo editing software to see if it would work. 
It looked like it would work, so I ordered an LED strip lights and a night picture of a London town. 

単純に壁に設置しても、エッチングされた文字や絵が見えにくいので、一工夫することにしました. そして思いついたのが、あたかも外の風景を窓越しに見ているような感じにすることでした. うまくいくかどうか、写真編集ソフトを使ってシミュレーションしてみました. 
うまく行きそうな感じだったので、LEDテープライトとロンドンの町の夜の写真を注文しました. 



First, we installed the strip light on the inside of the back of the window frame . 

まず、窓枠の裏側の内側にテープライトを取り付けました. 



Next, the picture was put up on the wall. 

次に壁に写真を張り付けました. 




Finally, the windows were mounted on the wall. 

最後に窓を壁に取り付けました. 



At night, when the lights were switched on, it was like looking out of a pub window onto a London street at night. We spent a relaxing evening drinking London Pride. 

夜になって、ライトを点灯すると、パブの窓からロンドンの夜の通りがみえるような感じになりました. ロンドンプライドを飲んでゆったりと夜を過ごしました. 








No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.