honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/28/2024

ELIMINATING PAPER WASPS (アシナガバチの駆除)

 

In September, there was an increase in the number of paper wasps in the garden and we had been stung by them. I found a large hive in a Rosa banksiae bush and removed it while the wasps were away. I was a little relieved that the wasps would now go away.

However, I found nearly 30 wasps congregating on a garden room wall a few metres from where the hive was. At first I thought they were hornets, but on closer inspection they appeared to be paper wasps. A quick search on the internet revealed that this phenomenon is seen with this wasps.

I thought it would be dangerous to my garden work and to my neighbours to leave them there, so I decided to exterminate them with a powerful insecticide spray. We were told that it was less dangerous at night because the bees were less active, so we did it about two hours after sunset. This is a relief.


9月になって庭にアシナガバチが増えて、刺されたこともあって、モッコウバラの茂みの中に大きな巣を見つけたので、その巣を蜂たちが留守の間に取り除きました。これで蜂もどっかに行ってくれるだろうと少し安心していました。

しかし、巣のあった場所から数メートルほど離れたガーデンルームの壁に30匹近くの蜂が集まっているのを見つけました。最初はスズメバチかと思いましたが、よく観察するとアシナガバチのようです。ネットで調べてみると、アシナガバチではこのような現象がみられるようです。

このまま放置するのは庭仕事にもご近所にも危険と考えて、強力な殺虫スプレーで駆除することにしました。夜になってからのほうが蜂の活動性が低くなって危険が少ないという話だったので、日没後2時間ほどして実行しました。これで一安心です。










No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.