honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/23/2024

CREPUSCULAR RAYS AND SUNRISE ON MT. ITOSHIMA FUJI (糸島富士の薄明光線と日の出)

 

Crepuscular rays are a relatively common phenomenon, but it is relatively rare to see them at dawn or dusk. I was also surprised to see the blue rays of light extending from the sun just before sunrise for the first time, which was very beautiful. Then it gradually disappeared and the sun emerged from the summit of Itoshima Fuji.


薄明光線は比較的よく見られる現象ですが、夜明けや日暮れに見られるのは比較的珍しいようです。私も青い光線が日の出直前の太陽から伸びるのを初めて見てとても美しくて驚きました。そのあと次第に消えて行き、糸島富士の山頂から太陽が顔をだしました。







No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.