honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



1/23/2017

SITTING BY THE WINDOW OF THE JAPANESE-STYLE ROOM (和室の縁側で)



It's a fun to use a traditional heater in a cold tatami room (Japanese-style room)
in this season.
We have a hibachi (a Japanese heating appliance using charcoal as fuel),
and I light charcoal and set it in it.
In combination with a kotatsu (Japanese foot warmer), it makes us warm without air conditioning.


この季節には、寒い和室で伝統的な暖房器を使うのも楽しみです
炭に火をつけて火鉢に入れます
こたつと一緒に使えばエアコンはいりません

I bring the hibachi to engawa (by the window of the tatami room), 
sit cross-legged and look out the garden. 
If the sun shines, I feel so good and drowse for a while. 


縁側に火鉢を運んで胡坐をかき、庭を眺めます
日が射してくるととても気持ちよく、しばらく居眠りです・・


2 comments:

  1. 火鉢、いいですねぇ♪
    子供の頃を思い出します。
    祖母の部屋ではいつも薬缶のお湯が煮え立っていて、
    お餅や干し芋を焼いたりして・・・冬の楽しみでした。

    火鉢の傍で居眠りするポアロさんを想像してしまいましたよ。

    ReplyDelete
    Replies
    1. とても気持ちのよいお昼ねでした・・(笑)

      Delete

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.