honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



1/03/2017

NEW WINDOWS OF THE STORAGE SHED (物置に新しい窓)



I painted a steel storage shed beside the border blue 6 years ago.
Because it is rather big in comparison with a small arbour seat
and its flat surfaces look not so good,
I decided to change its appearance.

ボーダー花壇の横にあるスチール物置を6年前に青色に塗りました.
小さなアーバーシートに比べて物置はちょっと大きく、
その平たい面が見た目があまり良くないので、
外観を変えることにしました


At first, I attached a wooden panel on the right surface of the shed. 

まず、木製のパネルを物置の右面に貼りました

Secondly, I painted it dark brown. 

次にこげ茶色に塗りかえました

Thin wooden strips painted white were fixed on the surface of sliding doors
mimicking window frames. 
My son on vacation came back and helped me to make it. 

短冊状の薄い木を白く塗って引き戸の表面に貼って
窓枠に似せます
休みで帰省した息子が手伝ってくれました.

Then I stuck flexible mirror sheets made of polycarbonate. 


そして、ポリカーボネート製の鏡を貼り付けます

Fake widows are completed. 

にせの窓の出来上がり

Finally, I peeled protective thin sheets from the mirror panels. 

最後に、鏡のパネルの薄い保護シートを剥がしました

The mirrors reflect leaves of the garden. It looks interesting ,I think. 

鏡に庭の葉々が映ります. 面白い感じに見えるかな・・

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.