honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



1/01/2017

NEW YEAR'S DAY (元日)



The sun rose at 7:40 today.
We joined our hands in prayer for a peaceful new year. 

今朝は7時40分に日の出、
平和な新年に手を合わせて拝礼しました

I went to the old local shrine with my wife and son. 
There were only a few people because it was early in the morning. 
We performed nirei nihakushu ichirei
 (bowing twice, clapping hands twice, and bowing again) 
according to the tradition of Shinto shrine. 


家内と息子と三人で近くの古い神社にお参りし、
二礼二拍手一礼. 

We got talismans for a kamidana (a miniature shinto altar) 
and charms for each of our family. 


そして神棚の御神札とそれぞれお守りを頂きました.

At noon, we ate Osechi-Ryori (special dishes prepared for the New Year) 
at the gazebo in our garden. 
It's sunny and warm; a quite unusual weather on the new year's day. 


お昼に庭のガゼボでおせちをいただきました
晴れて暖かくて、
元日としては極めて異例の天気でした.

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.