honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



2/03/2018

CUT ROSES IN THE LIGHT OF SUNRISE (朝日の中の切りバラ)


The sunrise became a little earlier than in the beginning of January. 
We have much more cloudy days than sunny days in winter. 
So, we are pleased when we see the sunrise.  

一月の初めより少し日の出が早くなりました
冬は晴れよりずっと曇った日が多いので
日の出がみられるとうれしくなります

This morning, it was almost sunny. 
The light of sunrise came into the sitting room, 
and it brightly lightened cut roses in blue glass vases. 
We are expecting snow fall until Tuesday. 




 今朝はほとんど快晴でした
日の出の光が部屋へ射し込んで
ブルーのガラスの花瓶のバラを明るく照らしました
火曜日まで雪が降る予想です


にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ

にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.