honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



2/27/2018

WINTER-FLOWERING AMARYLLIS (冬に咲くアマリリス)


My old friend send me an amaryllis pot in late January. 
I put it at the windowsill and started to give water.
The bulb was cooled for weeks to force,
and it started to grow and flower. 

古い友人から1月の下旬にアマリリスの鉢が送られてきました.
窓辺に置いて水をやり始めました。
この球根は数週間冷却されて早く咲くようにしてあり、
成長を始めて花を咲かせました。


It has grown up within two weeks, 
and flowered in the middle of February.  
It's wonderful to look at the vivid colour big flowers in mid-winter, isn't it. 






2週間ほどで大きくなって、2月中旬には花を咲かせました。
真冬にこんな鮮やかな色の大きな花がみられるのは素晴らしいですね。


I cut the flower head after flowering, 
and replanted it in a little larger terracotta pot.  



花が終わったら花茎を切って
少し大きめの素焼きの鉢に植えました



He gave me a white amaryllis four years ago.
I planted the bulb in my garden,
and it flowers every year.

2014
2015
彼は4年前には白いアマリリスをくれて
それを庭に植えたら
毎年花が咲いています

It was a nice present for me, and I really thank to him.

とてもよい贈り物で、本当に彼に感謝します。

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.