honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



5/21/2018

MULBERRY JAM AGAIN THIS YEAR (今年も桑の実ジャム)


Mulberry fruits have ripen earlier than last year,
and we made jam for the first time this year.  

桑の実が去年より早く熟してきて
今年最初のジャムをつくりました

We laid a large blue tarpaulin under the mulberry tree,
and I swung its branches by using a long bamboo pole.
Fruits fell on the sheet,
and we selected ripen fruits. 


桑の木の下に大きなブルーシートを敷き
枝を長い竹竿で揺らし
落ちた実を集めて
熟した実を集めました


Fruits were boiled with sugar
and bottled into jars. 
We made 1 kg jam. 
We usually eat it with yogurt at breakfast. 

砂糖と一緒に煮て、瓶に詰めました
ちょうど1キロジャムができました
朝食時にヨーグルトと一緒にいただきます


にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ

にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.