honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



5/28/2018

SETTING SUPPORTS FOR DAHLIA (ダリアに支柱)


Dahlia is growing taller in a raised bed of the potager
and I've set supports for it last weekend.
There are three varieties of dahlia,
light purple, orange and yellow.

ダリアがポタジェのレイズドベッドで丈が高くなってきていて、
先週末に支柱を設置しました.
明るい紫色、橙色、そして黄色の3種類のダリアがあります.



Four two-meter long rebars were used for two varieties,
and put blue spheres on the top of them.
For another variety, an upper part of one rebar was bent circular.

うち、2種類には2メートルの鉄筋を4本使い、
とっぺんに青い球を載せました.
もう一つの品種には一本の鉄筋の上半分を円形に曲げて使いました.







The Met Office declared that the rainy season has started in Kyushu today. 
We would have much rain for about six weeks.

今日、九州に梅雨入り宣言がありました
ひと月半ほど雨が続きます

にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ

にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.