honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



8/26/2019

PRUNING ROSES IN SUMMER (夏のバラ剪定)


We pruned shrub roses in our gardens. 
Some roses were in bloom with some flower buds, however, most of them were cut. 
There was some rain, and it was cool. 


庭の木立バラの剪定をしました.
蕾があって花が咲いているバラもありましたが、ほとんど切りました.
雨がときどき降って、涼しかったです.

Cut flowes 切り花のバラ

The Main Garden 主庭

The Main Garden 主庭


The Potager  ポタジェ

The Potager  ポタジェ


Many thin branches and leaves of a climbing rose 'Francois Juranville’ 
over the brick wall died in summer.  
So, we cut those branches. 
It was a hard job to prune it using a ladder, because it grew over 10 feet high. 
We are now planning to change plants over the brick wall. 

レンガ塀の上にあるつるバラのフランソワジュランビルの枝葉が
夏にたくさん枯れました.
それで、それらの枝も切りました.
3メートル以上の高さに育っていて、梯子をつかっての剪定作業は大変です.
レンガ塀の上の植物を変えようかとも検討中です.






No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.