honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



2/16/2021

MY 'ORNAMENTAL KITCHEN GARDEN' (私の「美しい菜園」)


 In making our potager, we have found the book Ornamental Kitchen Garden by Geoff Hamilton and the DVD of the same name to be very helpful. I was introduced to it by a gardening friend in England. I was so interested in this book that I translated it into Japanese and bound one copy myself. The title in the first scene of the DVD is 'The ORNAMENTAL KITCHEN GARDEN With GEOFF HAMILTON', and the music in the background is Salut D' Amolet by Edward Elgar. 


私たちのポタジェ作りには、ジェフ・ハミルトン著のオーナメンタルキッチンガーデンという本と、同名のDVDを大変参考にしてきました. イギリスの園芸の友人からの紹介で知りました. この本に大変興味をもち、自分で日本語に翻訳して1冊だけ製本しました. 久しぶりに本をめくり、DVDを見て、とても懐かしくなりました. DVDのファーストシーンに出てくるタイトルは、The ORNAMENTAL KITCHEN GARDEN With GEOFF HAMILTON. そしてバックに流れる音楽はエドワード・エルガーの「愛のあいさつ」です. 


Geoff's book and DVD 

Just one book printed in Japanese translation, divided into upper and lower volumes.
ただ1冊上下巻にして印刷された邦訳本


So I edited the video of our potager from last year and used that song as background music. Please take a look at our ornamental kitchen garden in 2020, when it was all about the new Corona virus pandemic and no one came to visit our garden.


そこで、去年の私たちのポタジェの動画を編集して、その曲をバックグラウンドミュージックとして使ってみました. どうぞ、新型コロナ一色となって誰も見に訪れることのなかった2020年の私たちの美しい菜園をご覧ください.


私たちの「美しい菜園」: エルガーの「愛のあいさつ」をバックに


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.