honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/30/2022

MOMENTOUS NEWS (大ニュース;庭がBBCで紹介されました)

 

Our garden was featured on the BBC gardening programme 'Gardeners' World' yesterday night.  

A video we had posted last year about how to propagate our bluebell bulbs was adopted and featured.

A video I had posted the year before last was introduced on the programme's social media (Facebook and Twitter) last year, and my wish was fulfilled when it was introduced on the programme's main broadcast last night. 


うちの庭が英国BBC放送の園芸番組「ガーデナーズ・ワールド」で昨晩放映されました. 

私たちのブルーベルの球根の増やし方について、昨年投稿していた動画が採用されて、紹介されたのです.  

一昨年に投稿していた動画が昨年、番組のSNS(フェイスブックとツイッター)で紹介されましたが、昨晩番組の本放送で紹介されて念願が叶いました. 


Mr. Monty Don, the main presenter of the programme.
番組のメインの司会者、モンティー・ドン氏



The video of our garden starts after 14:30 minutes.

我が家の庭の動画は14分30秒過ぎからです. 


(YouTube videos may become unavailable without notice)

(ユーチューブの動画は予告なしに見られなくなることがあります)


You can also watch the programme here

今回の番組はここでも見られます. 



6 comments:

  1. Dear Poirot
    I watched the programme last night - congratulations! Your bluebells looked beautiful!
    Best wishes
    Ellie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, Ellie
      Luckily I was able to watch that programme online.

      Delete
  2. お久しぶりです。今、オンデマンドでGardeners’ Worldを見ていたら、お庭が紹介されていてビックリしました!おめでとうございます!ブルーベルのカーペットお見事です。

    ReplyDelete
    Replies
    1. よく分かりましたね。どうもありがとうございます。日本ではオンデマンドも見られませんが、ユーチューブなどで見ることはできます。私も本当に驚きました。投稿してちょうど1年たっての放送でした。

      Delete
  3. Congratulations', we saw your segment and knew it was you as soon as you were announced.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much, Dee.
      I was really surprised when I received an email from the programme staff saying it was going to be broadcast.

      Delete

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.