honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/06/2022

LONG-AWAITED FLOWER BUDS OF WISTERIA (待望のフジの花芽)

 

I used to have a climbing roses over the brick wall, but gave it up because of the difficulty of pruning and training thorny vines at high altitudes, so I planted and trained wisteria. 

In Japan, wisteria is usually planted on a trellis, but in British gardens it is often planted on a wall or in various other ways. 

Wisteria floribunda, which was originally potted, has been planted in the ground behind the left side of the brick wall. 

A seedling grown from the fruit of this wisteria was planted in the ground behind the brick wall to the right. 

A few years later, many vines grew and finally this spring flower buds appeared. On the left side there are many flower buds. The right side was expected to flower later because it was a seedling, but we found a single flower bud on it. 

It will start to flower in about two weeks. I am looking forward to seeing the wisteria flowers. 


レンガ塀の上には以前はつるバラを誘引していましたが、高所での棘のある枝の剪定や誘引が困難なことから断念し、あらたに藤を誘引しました. 

フジは日本では棚の上に誘引するのが一般的ですが、イギリスの庭では壁に誘引したり、いろいろな仕立て方で楽しまれています. 

もともと鉢植えで育てていたノダフジレンガ塀の左の後ろがわに地植えにしました. 

このフジの実から育てた苗を、レンガ塀の右の後ろにやはり地植えにしました. 

それから数年が経ち、たくさんのツルが伸びて、ついにこの春、花芽がつきました. 左側にはたくさんの花芽がついています. 右側は実生の苗ということもあり、花付きが遅いことが予想されていましたが、花芽が一つだけついているのを見つけました. 

あと2週間ぐらいで花が咲き始めることでしょう. フジの花を見るのが楽しみです. 



Many flower buds of Wisteria floribunda
ノダフジのたくさんの花芽


Only one flower bud of a wisteria grown from seed
種から育ったフジのたった一つの花芽






No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.