honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/17/2016

PRUNING IN SUMMER AND A NEW GARDENING BOOK (ブルーべリー収穫、夏の剪定と新しい園芸書籍)


Yesterday morning, we harvested seven and a half pounds of blueberry.
We shared some with neighbours and we'll make jam with the rest of it tomorrow. 
I took 2 hours and our clothes were soaked with sweat. 

We met a friend who lives in England last Monday, 
and she presented us a book 'Creative Vegetable Gardening'. 
It is a very interesting book with so many beautiful pictures and I've started to read it. 


昨日の朝、7.5ポンドほどのブルーベリーを収穫しました.
一部はご近所におすそ分けし、あとは明日ジャムにする予定です.
およそ2時間かかり、汗びっしょりになりました.

この前の月曜日、イングランドに住む友人に会い、
「Creative Vegetable Gardening(独創的な野菜の園芸」
という本を頂きました.
とても興味深い本で、たくさんの美しい写真が載っていて、さっそく読み始めました.




'Creative Vegetable Gardening' & Yellow Book 2016


Today we pruned plum, prune and roses on the arches. 
I used a ordinary and telescoping loppers as well as a secateurs. 
It was a hard work, and we were soaked with sweat again. 
We don't like gardening in mid-summer in Japan. 

今日はスモモ、プルーン、そしてアーチのバラの剪定でした.
剪定ばさみのほかに、普通のロッパーと延長式のものとを使いました.
ハードワークでまたもや汗びっしょりです.
真夏の庭仕事は好きにはなれません.








にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.