honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/24/2016

COLLECTING & SOWING FOX GLOVE SEEDS (ジギタリスの種採りと種まき)



We collected seedheads of foxglove before the rainy season, 
and stored them in the shed. 
Today we collected seeds from them and sew them in a seedling bed. 

梅雨の前に種をつけた花穂を集めてシェッドに保存しました.
今日は苗床に種をまくために、種を採りました.

We got 100 g of seeds as a whole.
種は全部で100グラムほどとれました

We put the seeds in different envelopes
according to flower colors.
花色別に封筒に入れました



Last year, a wild boar ruined some of seedlings, 
therefore, I made a fence around the seedling bed
by using welded steel fabric.

去年、苗が猪に荒らされたので、
苗床を囲むように溶接金網で囲いました.



(たくさん種は余りそうなので、お近くにお住まいでご希望の方はご連絡ください)


にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.