honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/16/2016

VIVID ORANGE FLOWERS IN SUMMER (鮮やかなオレンジの夏の花)




It was cloudy in the morning, and we harvested blueberries.  
In the afternoon, it became sunny and the sun was burning hot, however,  a thunder storm came from south west in the evening and it became a little bit cooler. 

Orange flowers are standing out in our garden now.

今朝は曇りで、ブルーベリーの収穫をしました.
午後は晴れて焼けるような暑さでしたが、夕方には南西から雷雨が来て
ほんのちょっと涼しくなりました.

今、オレンジの花が庭で目だっています.

Dahlia in the kitchen garden
ポタジェのダリア

Tiger lily in the terraced bed
段々畑のオニユリ


Tiger lily in front of the bench
ベンチの前のオニユリ


Trumpet vine in the central bed
中央花壇のノウゼンカズラ




Dwarf dahlia at the brick wall
レンガ塀のダリア







にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.