honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



1/07/2018

EARLY FLOWERING TULIPS (早咲きチューリップ)


We bought flower pots and early-flowering tulip bulbs on Xmas Eve. 
The bulbs were in ten-eggs plastic cartons. 
We facilitated their rooting by adding a little water in the carton, 
and the bulbs grew their roots in a few days.
Then we planted them in the pot. 
Now they've already grown to three inches. 
They said the tulips flower in late February, and we are looking forward it. 



 

クリスマスイブに早咲きのチューリップの球根と植木鉢を買いました.
球根は10入りの卵ケースに入っていました.
ケースに少量水をいれて発根を促して、
数日で根が伸びてきました.
そのあと植木鉢に植えつけて、
今は7,8センチまで伸びています.
2月の後半に花が咲くとのことでしたので、楽しみです. 


Ordinary tulip bulbs were planted in pots 
in late October. 
In front of the arbour seat, we planted purple and yellow tulips in two urns, 
and some of them have appeared their leave buds. 



 普通のチューリップも鉢に10月の終わりに植えつけました.
アーバーシートの前の脚つきの2つの鉢に紫と黄色のチューリップを植えましたが
葉が少し出てきています.


At the windowsill, bulbs of saffron were placed on the plate. 
Leaves are growing, and we are looking forward to their flowers
in early spring. 

窓辺にはお皿にサフランの球根を置いていて
葉が伸びてきています.
早春に花が咲くのを楽しみにしています.



No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.