honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/04/2018

A SUNNY MORNING AFTER THE TERRIBLE STORM (ひどい嵐のあとの晴れの朝)


The terrible storm has gone and it was sunny in this morning. 
Fortunately, there was no serious damage in the gardens. 

 ひどい嵐は過ぎ去って、今朝は晴れました.
幸い庭には深刻な被害はありません. 


In the main garden, a standard trumpet vine was leaned,
 however, no shoots were broken. 
Most of plants in the border have no problem. 

メインガーデンではスタンダード仕立てのノウゼンカズラが傾きましたが、
枝は折れませんでした.
ボーダーの植物もほとんど問題ありません.


Sunflower and sunchoke are leaned and their leaves were damaged.
But, the flower of sunflower was not damaged.

ヒマワリとキクイモは傾いて葉も痛みましたが
花は大丈夫でした.


In the kitchen garden, none of apple fruits fell, 
and some of roses were flowering in the morning sunshine. 

Apples リンゴ
Jacqueline du Pré
ジャクリーヌ・デュ・プレ
Cocktail カクテル
ポタジェではリンゴの実は一個も落ちておらず、
バラは朝の陽ざしの中で花を咲かせていました.

2 comments:

  1. Dear Poirot
    I am pleased to hear that there wasn't much damage for you or the garden. It must be a worrying time when you hear that a typhoon is coming.
    Best wishes
    Ellie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Ellie
      We have several typhoons which come close to our area every year, and we worry every time. We wish there were no typhoons!

      Delete

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.