honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/05/2018

AN UMBRELLA FOR DWARF PURPLE LAGERSTROEMIA INDICA (矮性のサルスベリに傘)


It's started raining this morning again.
Delicate purple flowers of potted dwarf Lagerstroemia indica are now in bloom.
I worried about the damage of the delicate flowers by heavy rain.
I hit on an idea to hold an umbrella over it. 
It would protect the flowers, I suppose.




今朝また雨が降り出しました.
鉢植えの矮性のサルスベリが繊細な紫色の花をつけ始めていて
ひどい雨でダメになるのが心配になりました.
そして、ふっと傘をさしてやることを思いつきました.
たぶん版を守ってくれるかな. 

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.