honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/08/2019

HOME & GARDENS OF WILLIAM WORDSWORTH (ワーズワースの家と庭)


We visited Scotland and England last week.
In the Lake District, we went to the house and gardens of William Wordsworth in the small village of Rydal. 
The  16th-century house was wonderful and the garden designed by Wordsworth looked natural and beautiful. 

先週、スコットランドとイングランドを訪ねました.
湖水地方ではライダルにあるウィリアム・ワーズワースの家と庭園に行きました.
16世紀からの家は素晴らしく、彼がデザインした庭は自然でとても綺麗でした.

William Wordsworth in 1844

The entrance













Fuchsia




No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.