honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



1/17/2021

A HOMEMADE GARDEN OBELISK (自作のオベリスク)


 I looked online for an obelisk to train climbing roses, but I couldn't find a nice one. So I decided to make one myself. The height is about 2 meters. 

On top of the obelisk, I placed a bronze statue of Artemis. 

(When we were young, Artemis must have made you reject me.)


バラを誘引するオベリスクをネットで探しましたが、素敵なものが見つかりませんでした. それで、自分で作ることにしました. 高さは約2メートルです。

オベリスクの上にはアルテミスのブロンズ像を載せました. 

(われら未だ若き日、アルテミスが君をして我を拒絶せしめたり)






And I planed a climbing rose 'Excelsa’ (or ''Red Dorothy Perkins') at the base of the obelisk. 

そして、つるバラの「エクセルサ」(別名レッドドロシーパーキンス)を脇に植え付けました.

A potted Rosa 'Excelsa' trained to a small obelisk. 
小さなオベリスクに誘引された鉢植えバラのエクセルサ







The process of obelisk making can be seen here. 

オベリスクの製作過程はここで見られます. 


2 comments:

  1. Dear Poirot
    That is a wonderful obelisk and I'm sure the rose will grow well and look beautiful once it has settled in.
    Best wishes
    Ellie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Ellie
      I wish the rose flowers well next season.

      Delete

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.