honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



12/12/2021

A NEW DOOR IN THE GARDEN (新しい庭の扉)

 

A gardening friend of ours has given us a beautifully designed garden door. It is painted in a blue-grey colour. This is my favourite colour. I have been thinking about where to put it in the garden. 


園芸の友人から素敵なデザインの庭の扉をいただきました. ブルーグレーの塗装がされています. 私の好きな色です. 庭のどこに設置するか考えました. 





It is located just above the ladder that leads down from the main garden to the potager. On the east side of the garden room. We painted the posts the same colour and fixed them with hinges. We are very happy with the way it looks. 

そして、設置した場所は、メインガーデンからポタジェに降りる梯子のところです. ガーデンルームの東側です. 同じ色に塗った支柱を立てて蝶番で固定しました. 雰囲気がぐっと良くなってとても満足です. 








No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.