honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/23/2024

REPAIRING WOODEN BENCH (木製ベンチの修理)

 

The teak bench in front of the brick wall was installed in January 2011, inspired by a bench in a famous English garden. Within a few years, the pink roses on the brick wall surrounded the bench and created the landscape we longed for in our own garden.

Now, 13 years or so later, the bench is showing signs of damage here and there. You can't see it from the front, but from the back and from below, you can see wood rot here and there. This is particularly prevalent in the wood joints and the seat has become a little unstable.

We have therefore reinforced it with hardwood planks. I think this will allow us to use this much-loved bench for a few more years.


レンガ塀前のチーク製のベンチはイギリスの有名なガーデンにあるベンチにあこがれて設置しました。2011年の1月のことです。そして数年でレンガ塀のピンクのバラがベンチを囲み、あこがれの風景を自分たちの庭に作り上げました。

それから13年あまり経ち、ベンチはかなり傷みが出てきました。正面から見ても分かりませんが、後ろや下から見るとあちこちに木の朽ちがみられます。特に木材の継ぎ目に多く、座面が少し不安定になってきました。

そこで、ハードウッドの板を使って補強を行いました。これで、あと数年はこの愛着のあるベンチが使えるだろうと思っています。


January 2011

May 2012

May 2013

May 2024



Before  and after of the right side of the bench
ベンチの右側の部分の修理前後


Before  and after of the left side of the bench
ベンチの左側の部分の修理前後


After repair 修理後




No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.