honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



12/15/2019

X-MAS MARKET AND THE END-YEAR PARTY


I went to X-mas market of Hakata station yesterday evening.
There was a end-year party of my place of work at the hotel near the station.
So many people were enjoying shopping, drinking, eating and hearing music.

 
 
 
 
 
 
 
 昨日の夕方、博多駅のクリスマスマーケットに行きました
駅の近くのホテルで職場の忘年会だったのです
たくさんの人々が買い物や飲んだり食べたり、音楽を聴いたりして楽しんでいました


I bought a cup of hot wine.
Hot wine were served in an original cup, and the design of it changes every year.
Wine was hot and it made me so warm.
And now, my collection of original cups contains four serial cups from 2016.

 
 
 
ホットワインを一杯買って飲みました
ホットワインは毎年ちがうデザインのオリジナルのマグカップについで売られています
ワインは熱くて体が温まりました
そして、私のコレクションも2016年から4年連続のカップとなりました





At the end-year party, we enjoyed the performance of Hakata spinning top.
That is a traditional art in Fukuoka.
We were really impressed with the performance.
You can read the detail of Hakata spinning top here.




忘年会では博多独楽の実演を楽しみました
福岡の伝統芸で、とても感動しました
博多独楽の詳細についてはこちら

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.