honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/30/2020

MID-SUMMER HAS COME AT LAST WITH BLUE SKY (ついに真夏が青空とやってきた)


庭に真夏がやってきた

Japanese Met Office declared
that the rainy season was over in the northern Kyusyu area today.
The sky has changed from dark gray to beautiful blue.
There will be sunny days for at least a week ahead. 
Some plants were so surprised at strong heat of the sun that they wilted in the afternoon.

気象庁は九州北部が梅雨明けしたと宣言しました.
空は暗い灰色から美しいブルーに変わりました.
少なくとも向こう一週間は晴れるようです.
あまりに強い太陽の熱で、午後にはすこし萎れる植物もありました.


At the upper entrance
上の入り口

Young Akebia fruits
若いアケビの実

Cuphea クフェア

Blue mistflower セイヨウフジバカマ


Geranium ゲラニウム

Lantana ランタナ

Echinacea エキナセア


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.