honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



12/29/2020

GOOD HARVEST OF MINI-TOMATO (ミニトマトたくさん収穫)

 

Dwarf mini-tomato 'Tumbling Tom Red' was covered with plastic since late November and we had been picking red fruits.  It became much colder, and we pulled whole plant up and harvested red and green fruits.  Green fruits will be stored in a warm place, and become partly red.  


矮性トマトのタンブリングトムレッドは11月の下旬からビニールで覆って、赤い実を採ってきましたが、さらに寒くなったので、掘り上げて赤い実も青い実も一緒に収穫しました. 青い実は暖かいところに置いておいて、そこそこ赤くなるます.








トマトの収穫




Addendum (31 Jan)


I put them in a plastic bag with an apple to ripen, and the tomatoes all turned red!
リンゴと一緒にビニール袋に入れて追熟して、トマトは全て赤くなりました


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.