honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



12/27/2020

HARVESTING POTATO (ジャガイモ収穫)

 

We planted potato 'Andes Red' in September, and harvested it.  

It was about 5kg. 

Its leaves were shredded and thrown in the compost bin. 

We throughly cut asparagus stems and leaves, too. 


9月に植えたジャガイモのアンデスレッドを収穫しました.

およそ5キロ

葉っぱは細かく切ってコンポスト容器に入れました.

アスパラの茎や葉も完全に切りました.





Was this a bulbil of potato?
これってジャガイモのむかご?

A potted conifer, which we used as a Christmas tree, was placed in a raised bed.
クリスマスツリーに使った鉢植えのコニファーはレイズドベッドに戻しました.


ジャガイモの収穫



No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.