honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



8/22/2024

TALL SUNFLOWER IN THE POTAGER (ノッポのひまわり)

 

A boy who lives next door gave me some sunflower seeds. So I sowed the seeds in a raised bed where I planted ginger. I chose one of the several seedlings that sprouted and let it grow. It grew so fast that when the height of the raised bed was added, it was nearly three metres tall and flowering. It is big, beautifully coloured, magnificent sunflower.

Sunflowers bloom facing east, so the sun shines behind it in the afternoon. Backlit from the front, the flowers look even more vibrant through the petals.


隣に住んでいる男の子からヒマワリの種をもらいました。そこでショウガを植えているレイズドベッドに種を蒔いてみました。何個か芽吹いた苗の中から一つを選んで大きくしていきました。そしてぐんぐん大きくなり、レイズドベッドの高さも加えると3メートル近くになって花をつけました。大きくて美しい色の立派なヒマワリです。

ヒマワリは東を向いて咲くので、午後は後ろから日が照ります。正面から逆光で見る花は花びらを透かしてさらに鮮やかに見えます。









No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.