honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



6/14/2022

FIRST PICKING OF EARLY RIPENING VARIETY OF PLUMS IN FIVE YEARS (五年ぶりに収穫した早生品種のスモモの実)

 

An early ripening variety of plum (Oishi-wase), which until five years ago bore a lot of fruit every year, suddenly died right after the fruit had ripened and been harvested. The cause is still unknown. 


5年前まで毎年たくさんの実をつけてくれていた早生品種のスモモ(大石早生)が、実が熟して収穫した直後に突然、木全体が枯れてしまいました. 原因はいまだに不明です. 


June 2017

July 2017



The plums were so tasty that I bought a young tree that year and planted it again. This year, the fifth spring, it flowered and bore fruit. There are nine fruits in total. In June, they started to change colour, and I harvested three ripe red fruits. They tasted delicious and nostalgic after a five-year absence.  

とてもおいしいスモモだったので、その年に苗木を買ってまた植えました. そして迎えた今年、5回目の春に花をたくさんつけて、実がつきました. 全部で9個実がついています. 六月に入って実が色づいてきて、真っ赤に熟した実を3個収穫しました. 5年ぶりに味わうその味は、とてもおいしくて、懐かしい味がしました. 







No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.