honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



6/03/2018

IT'S TIME FOR HARVESTING POTATOES IN THE POTAGER (いよいよポタジェでジャガイモ収穫)


It's June now, and we harvested potato. 
We grew it in the pentagonal raised beds covered with frames
 in the kitchen garden.
Tubers were planted at the beginning of March.
Growth of foliage was not so good, and we didn't expect good crops,
however, total yield was 4.4 kg,
which made us happy.
We cooked buttered potato just after harvesting
and it tasted so good.




もう六月にはいりジャガイモ収穫のときです
ポタジェのフレームをかぶせた五角形のレイズドベッドで育てていました
種イモを植えたのは3月上旬
葉の茂りが悪くて豊作は期待していませんでしたが、
収穫量は4.4キロあって嬉しくなりました
収穫してすぐにじゃがバターで美味しくいただきました.


にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ


にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.