honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



6/30/2018

SEAWEED LIQUID FERTILISER IS READY TO USE (海草液肥できあがり)

It's raining today and we can't garden.
So, we bottle seaweed fertilizer in a roofed parking lot.

We picked up seaweed and soaked in water two months ago. 

30th April
今日は雨で庭仕事ができないので、海草液肥をボトルに詰めました.

ちょうど2ヶ月前に海草を拾って水に漬けました. 


The seaweed has decomposed, and we filtered and stored in plastic bottles. 
We got seven bottles (14 litters) of seaweed liquid fertiliser. 
Trace elements found in seaweed organic fertilizers include magnesium, potassium, zinc, iron, and nitrogen -- all of which are beneficial to plants. 

海草の分解が進んだので、漉してペットボトルに入れました.
ペットボトル7本分(14リットル)の海草液肥ができました.
海草有機肥料に含まれる微量元素、
マグネシウム、ポタシウム、亜鉛、鉄、窒素などすべては植物の栄養になります. 

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.