honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



5/20/2020

PRUNING FRUIT TREES (果樹の剪定)


It was cloudy yesterday. 
I pruned prune and blueberry. 
Because new shoots are growing vigorously, 
I pruned them. 

昨日は曇りの天気でした
プルーンとブルーベリーの剪定をしました
新しい枝が旺盛に伸びているので
それを切りました

Prune before pruning 剪定前のプルーン

A telescopic tree pruner 高枝はさみ

After pruning 剪定後

Blueberry before pruning 剪定前のブルーベリー

After pruning 剪定後


 Pruned leaves were put in the compost bin in the bluebell garden, 
and horse manure was thrown over the leaves. 

剪定した葉をブルーベルの庭のコンポスト容器に入れ、
馬糞をその上に載せました




No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.