honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



10/01/2022

DOWNTON ABBEY (ダウントンアビー)

 

The film "Downton Abbey  The new era" was released in Japan yesterday and I went to see it today. It was quite an enjoyable film, with the old cast moving into a new era. However, the scene in the glass hearse reminded me of the recent state funeral of Queen Elizabeth II, and there was a sad farewell. 


映画「ダウントン・アビー 新たなる時代へ」が日本では昨日から公開となり、今日さっそく見に行きました. 懐かしい出演者たちが、新たな時代へ向かって進んでいく、なかなか楽しめる映画でした. ただ、ガラス張りの霊柩車のシーンでは、先日のエリザベス女王の国葬を思い出し、悲しい別れもありました. 


From a leaflet of the film


Official trailer of the film  映画の予告編


In 2016 we visited Highclere Castle in Hampshire, where Downton Abbey was filmed, and the village of Bampton, which includes the church used in the wedding scenes. 

We made a one-of-a-kind photo of the actors in the drama around a photo of Highclere Castle taken at that time, which we have framed and hung in our home. 


私たちは2016年にダウントンアビーのロケが行われたハンプシャーにあるハイクレア城や、結婚式のシーンで使われた教会などのあるBampton村などを訪れました. 

その時撮影したハイクレア城の写真の周りに、このドラマに出演した俳優たちの写真を配置した、世界に一枚しかない写真をつくって額にいれて家に飾っています. 


Highclere Castle

Crawley House (Churchgate House in Bampton)

St Mary's Bampton

Photo of the one-of-a-kind Downton Abbey castle and cast of Downton Abbey
世界に一枚しかないダウントンアビーのお城と配役たちの写真




No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.