honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



5/07/2019

POSTS FOR JERUSALEM ARTICHOKE (キクイモに支柱)


We grow Jerusalem artichoke in felt container half-buried in the ground.
We planted tubers at the end of March and they are growing well. 

うちではキクイモを土に半分埋めたフェルトのコンテナで育てています.
種芋を三月の末に植えて、順調に育っています.


Last year, we made bamboo stakes.  
It grew up to 10 feet!
A typhoon broke the stakes and brew artichoke over. 

June 2018
July 2018
Aug 2018
Sep 2018
Oct 2018
Oct 2018



去年、竹で支柱を作りました.
キクイモは3メートルぐらいに成長、
台風が支柱を壊してキクイモを吹き倒しました.


So, this time we made stakes with steel pipe. 
This is much firmer than bamboo. 

それで、今度は鉄パイプで支柱を作りました.
竹よりずっと丈夫です.

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.