honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



5/11/2019

THE FIRST DAY OF OPENING GARDEN (オープンガーデン初日)


It was the first day of opening our gardens to public, 
and many people visited. 
We are grateful for every one 
who visited here where it is not convenient to come. 


 今日はオープンガーデンの初日、
たくさんの人にきていただきました.
便利の悪いところへ訪ねてきていただいた皆様に感謝します.


Our peony 'Bowl of Beauty' has started to flower in the peony bed
for the first time. 
We saw it for the first time at Kiftsgate Court Gardens in Cotswolds in 2012. 
I was attracted and looked for young plants, 
and in few years I bought it and planted in the peony bed. 
And it flowered at last!



Kiftsgate Court Gardens

ピオニーの花壇でシャクヤクのボウルオブビューティーが
初めて咲きました.
最初にそれを見たのは2012年、コッツウォルズのキフツゲートコートガーデンでした.
私はそれに魅せられて苗を探し、
数年でそれを手に入れてピオニーの花壇に植えました.
そしてついに咲いたのです!

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.