honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



1/08/2020

CUTTINGS OF COLEUS (コリウスの挿し穂)


We grew semi-hardy coleus 'Cherry Star' for the first time in our garden.
Its leaves looked so stunning and we loved it because of its vivid colour. 


宿根性(半耐寒性)のコリウスのチェリースターを昨年初めて庭で育てました.
その鮮やかな色でとても素晴らしくて気に入りました.


I cut it back in early winter because it faded, 
and covered it with plastic cloches. 
Cuttings were inserted into pearlite in pots, 
and the pots were placed at the south-facing window. 




冬の初めに弱ってきたので切り戻して
プラスチック製のクローシュをかぶせました.
挿し穂をパーライトを入れた鉢に挿し
南向きの窓辺に置きました.

About a month has passed, 
and the cuttings has grew new leaves and their colour became much darker. 
Some new roots are found at the base of pots. 

およそ一月が経過して
挿し穂は新たな葉を茂らせて色もより濃くなっています.
鉢底には少し新しい根も見えます.


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.