honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



1/05/2020

TRAINING ROSE TO A NEW ARCH (新しいアーチにバラを誘引)


Our first gardening of 2020 in our garden was
 trainig Rosa 'Paul's Himalayan Musk'
beside the brick wall to a new iron arch.
It was once trained over the right half of the brick wall,
and I pruned short last September
in order to grow wisteria over the wall. 


2020年の最初の庭仕事はレンガ塀の横のポールズヒマラヤンムスクを
新しい鉄製のアーチに誘引することでした.
このバラはレンガ塀の上に誘引していましたが、
レンガ塀の上にフジを誘引するために
九月に短く切りました.


Four four-meter rebars were used to make an arch. 
They were fixed with aluminum wire. 
I made many rebar arches in our garden, 
and they last semipermanently. 






アーチを作るのには4本の4メートル長の鉄筋を使いました.
それをアルミの針金で固定しました.
我が家の庭には鉄筋で作ったアーチがたくさんありますが、
半永久的に長持ちします.



No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.