honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



6/24/2021

LIGHT BLUE AGAPANTHUS (アガパンサスの水色の花)

 

The agapanthus in the blue border is now in full bloom.

Agapanthus is a bulbous, evergreen plant that produces light blue flowers in our garden in June.

Bombus ardens (little yellow bumblebee) and Macroglossum pyrrhosticta (hawk moth) were sucking nectar of agapanthus flowers. 

After the agapanthus blooms, it's the turn of the chaste tree to bloom in July. 


青の花壇のアガパンサスが満開になってきました. 

アガパンサスは球根性の常緑の植物で、私たちの庭では六月に水色の花を咲かせます. 

コマルハナバチとスズメガ (ホシホウジャク)が花の蜜を吸っていました. 

アガパンサスが満開になると、つぎは七月に咲くセイヨウニンジンボクの番です. 








ブルーの花壇のアガパンサス





No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.